4 sposoby na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Sklep internetowy powinien nie tylko generować widoczny przychód, ale również ruch. Elementy te dotyczą siebie nawzajem, ponieważ, gdy mamy ruch, możemy liczyć na przychód, nawet znaczny. Czasem jednak jest tak, że ruch w sklepie internetowym z pewnych powodów zamiera, zmniejsza się sprzedaż i pojawiają się straty. 

Dziś prezentujemy 4 sposoby na przywrócenie prawidłowej pracy w sklepie online.

Popraw wszelkie opisy

Mówiąc „wszelkie” mamy tutaj na myśli zarówno opisy produktów, kategorii, jak i podkategorii. Odpowiednia optymalizacja, a także użycie odpowiednich określeń zaowocuje tym, że użytkownicy nie będą mieli wątpliwości, z czym mają do czynienia. Sprawi to, że nie będą się gubić w Twoim sklepie i szybko kupią to, czego poszukują.

Język korzyści jednak to nie wszystko. Ważne jest również zawarcie w opisach odpowiednich fraz kluczowych, aby opisy były zoptymalizowane pod kątem SEO. Spowoduje to wzrost poszczególnych podstron w rankingach Google, dzięki czemu witryna będzie zwracana na wyższych miejscach w wyszukiwarce.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Odpowiednie linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym jest kluczowe. Warto podlinkować ze sobą dwie nawiązujące treścią kategorie, produkty, czy podkategorie. Pamiętaj, aby linkować w dwie strony. Tylko wtedy będzie miało to sens i będzie zrobione w sposób prawidłowy. Nie wprowadzaj jednak niepotrzebnego chaosu. Linkowanie podstron, które nie mają ze sobą wiele wspólnego może nawet zaszkodzić pozycjonowaniu.

pozycjonowanie stron piaseczno

Dobierz odpowiednie frazy kluczowe

Każda podstrona, którą chcemy pozycjonować, musi posiadać swoją listę fraz kluczowych. Nie mogą one być dobrane w sposób przypadkowy. Odpowiednie wybranie fraz definiuje ruch i sprawia, że w Google produkty w Twoim sklepie wyświetlane są w sposób prawidłowy.

Poszczególne frazy nie mogą być również krótkie, wręcz lakoniczne. Tak naprawdę, im dłuższe, dokładniejsze frazy, tym lepiej. Przykładowo, strony www to fraza ogólna, która może nie konwertować, jednak zmodyfikowanie jej do postaci strony www Piaseczno przyniesie korzyści. Przy wyszukiwaniu fraz do swojego sklepu sprawdź, czy parafrazy nie przyniosą lepszego efektu. Tutaj również możemy wskazać przykład, mianowicie strony www Piaseczno i strony internetowe Piaseczno. Wyrazy te w ciągu znaczą to samo, jednak dla Google mogą mieć inną wartość.

Wprowadź responsywną wersję sklepu internetowego

Rynek mobilny cały czas się rozwija, a co za tym idzie – warto również skupić się na ruchu smartfonowym i tabletowym. Stworzenie responsywnej wersji strony sklepu internetowego przyciągnie dodatkowych klientów, dla których wygodniejsze jest korzystanie z Internetu za pomocą smartfona. Mało tego, posiadanie wersji mobilnej strony sklepu sprawia wrażenie, że jesteś otwarty i nie zmuszasz użytkowników to korzystania z komputera, aby zrobić zakupy w Twoim sklepie.

Odpowiednie zarządzanie sklepem internetowym nie ogranicza się wyłącznie do aktualizacji produktów i obsługi zamówień. Pojęcie to zawiera również element taki, jak pozycjonowanie, czy właściwą optymalizację. Te dwa elementy bezpośrednio wpływają na ruch, który jest jednym ze źródeł Twojego dochodu, dlatego o ruch dbaj w każdym momencie.