24.02.2017 Pozycjonowanie

Strony WWW: Jak je widzi Robot Google, a jak użytkownik?

Nie jest tajemnicą, że użytkownik inaczej czyta stronę niż Robot Google. Ludzie zwracają uwagę na zupełnie inne elementy zawarte na stronie, o czym warto wiedzieć podczas konstruowania treści. Jakie to są elementy? Czym różni się „patrzenie” Robota Google od wzroku użytkownika?

Jakie elementy strony www są istotne dla Robota?

Robot Google zwraca uwagę tylko i wyłącznie na poszczególne elementy, które odgrywają znaczącą rolę podczas procesu indeksowania witryny. Jeżeli są właściwie zoptymalizowane, nie można wychwycić w nich błędów – strona jest indeksowana na konkretnej pozycji.

W pierwszej kolejności Robot Google analizuje tytuł strony, w szczególności pierwsze 65 znaków. Ważne jest, że nie tylko strony głównej, ale również wszystkich podstron niezablokowanych w mapie witryny. Tytuły w ramach jednej witryny muszą być w pełni unikalne, nie mogą również składać się z samych słów kluczowych. Kolejnym elementem ważnym dla Robota jest opis strony. Limit znaków w tym przypadku jest większy, jednak najlepiej jest zmieścić się w wyświetlanych 160 znakach. Naturalnie zawarte słowa kluczowe w opisie strony są jak najbardziej na miejscu.

Znacząca różnica pomiędzy Robotem, a użytkownikiem zauważalna jest w „czytaniu” grafik. Użytkownik zwraca uwagę na walor estetyczny, na to, co przedstawia dana grafika w momencie, gdy robota interesuje tylko i wyłącznie opis alt danego obrazka. W związku z tym element ten powinien być również zoptymalizowany we właściwy sposób.

Ostatnim aspektem jest sama zawartość strony. Robot sprawdza, czy jest spójna, przejrzysta i czy zawiera słowa kluczowe. Warto wiedzieć, że pogrubione słowa kluczowe takie, jak strony WWW piaseczno, czy strony internetowe piaseczno zwracają większą uwagę robota, co sprawia, że w pierwszej kolejności zwraca on uwagę właśnie na nie.

pozycjonowanie stron piaseczno

Czy użytkownik sumiennie czyta treść na stronie?

Jak pokazały badania przy użyciu technologii Eye Tracking, użytkownicy nie czytają całych stron internetowych, a jedynie najbardziej interesujące ich fragmenty. Uwagę skupiają również na najbardziej charakterystycznych elementach danej strony, jak obrazki, materiały wideo, krótkie akapity, czy wyrażenia napisane większą czcionką. Można dojść do wniosku, że wzrok użytkownika na stronie jest bardzo rozbiegany, gdyż elementy tego typu nie muszą być umieszczone blisko siebie. Tak jest też w rzeczywistości.

Wzrok użytkownika „skacze” pomiędzy poszczególnymi elementami, jedynie krótko skupiając swój wzrok na każdym z nich. Całkowicie pomijane są natomiast bardzo długie akapity treści i wszystko to, co jest napisane mniejszą czcionką. Zatem jeżeli zależy Ci na tym, aby maksymalnie skupić wzrok użytkowników odwiedzających Twoją stronę – optymalizuj treść, zwracając uwagę na jej walor wizualny.