24.05.2017 Pozycjonowanie

Czym jest konwersja i dlaczego jest ważna?

Wielu użytkowników decydujących się na realizację kampanii marketingowej lub działań SEO nastawionych jest na realny zysk, czyli wzrost sprzedaży bądź zainteresowania. Jednak podstawą tego, aby działania przełożyły się na zyski, jest zaistnienie konwersji. Zatem jak możemy zdefiniować to zjawisko? Dlaczego każdy dąży do jak najwyższej konwersji w swoich działaniach?

Czy wiesz, jak zdefiniować konwersję?

Konwersja to nic innego, jak czynność, na którą nakierowujemy odbiorcę podczas prowadzonych działań SEO lub działań marketingowych. Efektem zaistnienia konwersji może być zapisanie się do newslettera, kupno produktu lub zarejestrowanie się w reklamowanym serwisie. Działanie, którego wymagamy od użytkowników, może być dowolne, jednak musi mieć dla nas wymierne znaczenie.

Jest to jedynie ogólna definicja, ponieważ każde przedsiębiorstwo, firma, czy sklep internetowy wyznacza inny cel konwersji, adekwatny do charakteru prowadzonej działalności.

A czym jest cel konwersji?

Krótko mówiąc, cel konwersji to właśnie działanie, które wykonuje użytkownik na naszej stronie internetowej pod wpływem odpowiednio prowadzonej kampanii. Warto pamiętać, że cel konwersji dotyczy zarówno firm prowadzących działalność internetową, jak i stacjonarną. Jednak każda z tych firm zdefiniuje inny, istotny dla siebie cel.

Nakierowanie działań marketingowych pozwala również na pozyskiwanie w pełni wartościowego ruchu. Oto powody, dlaczego często tak się nie dzieje:

  • stosowane są  nieprawidłowe hasła reklamowe,
  • źle dobrane są frazy kluczowe.

Jeśli chodzi o pierwszy powód, wygląda to bardzo prosto. Hasła reklamowe, aby były skuteczne i kierowały wyłącznie wartościowy ruch, muszą dokładnie określać produkt lub usługę, jaką oferujemy. Szczególnie jest to widoczne w przypadku dóbr luksusowych. Stosowanie zbyt ogólnych haseł spowoduje, że część użytkowników odwiedzających stronę opuści ją z powodu wysokich cen.

konwersja

Źle dobrane, nieprecyzyjne frazy kluczowe również przyczyniają się do zmniejszenia konwersji. Podczas budowania kampanii SEO warto pamiętać, aby frazy kluczowe jak najlepiej określały oferowane produkty. Nie zaszkodzi podanie marki, modelu, czy podstawowego wymiaru produktu. W przypadku usług również ważne są szczegóły. Jako przykład możemy podać frazę strony internetowe. Jest ona ogólna, dlatego nie możemy zagwarantować, że sprowadzi wartościowy ruch. Natomiast fraza projektowanie stron internetowych Piaseczno mówi nam znacznie więcej, ponieważ zawiera dokładną nazwę usługi, a także lokalizację firmy.

Wskaźnik konwersji – wzór, definicja, znaczenie

Wskaźnik konwersji jest podstawą przy określaniu skuteczności kampanii. Obliczyć go można nawet samemu, a dokonuje się to w bardzo prosty sposób:

WSKAŹNIK KONWERSJI = ( ILOŚĆ KONWERSJI (OSIĄGNIĘTYCH CELÓW ) / ILOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW ) *100%

Analiza wskaźnika jest bardzo prosta. Po wyliczeniach otrzymujemy wskaźnik procentowy, który ukazuje nam, ile procent użytkowników wykonało zamierzony na naszej stronie cel. Im wyższy jest odsetek osób, które kliknęły baner, zarejestrowały się na stronie bądź dokonały zakupu, tym lepiej.

Właściciele stron często nie wiedzą, dlaczego konwersja w prowadzonej dla nich kampanii jest ważna. W rzeczywistości jednak jest to najprostszy sposób na określenie skuteczności danych działań marketingowych. Wszystko tak naprawdę rozgrywa się o to, aby wskaźnik konwersji był jak najwyższy, co świadczy o tym, że poczynione kroki przynoszą oczekiwany rezultat.