21.04.2017 Pozycjonowanie

4 skuteczne metody pozyskiwania linków

O skutecznej metodzie pozyskiwania linków mówimy wtedy, gdy jest ona zgodna z wytycznymi ustalonymi przez Google. Dzisiaj omówimy 4 metody, które mogą posłużyć do pozyskiwania linków White Hat SEO, czyli w stu procentach zgodnie z zasadami Google.

Zbuduj zaplecze

Zapleczem w pozycjonowaniu nazywamy wszystkie nasze strony zawierające link do pozycjonowanej witryny. Im więcej stron, tym więcej linków i potencjalnie wyższa pozycja w Google. Jednak przy budowie zaplecza pozycjonerskiego należy pamiętać o kilku, istotnych kwestiach:

  • Każda strona tworząca zaplecze musi mieć pewną wartość, czyli zawierać równie merytoryczną treść, jak pozycjonowana strona.
  • Strony zapleczowe muszą znajdować się na innych serwerach względem głównej witryny.
  • Linkowana treść musi dotyczyć tej samej tematyki w obu miejscach. Dla przykładu przyjmij, że strona główna dotyczy pozycjonowania stron w Piasecznie. Druga witryna, czyli zapleczowa, do której linkujesz, także musi dotykać tematyki SEO lub ogólnie, stron internetowych w Piasecznie.
  • Linkowanie musi być wzajemne: z głównej strony do zapleczowej i odwrotnie.

Tworzenie zaplecza przynosi efekty, ale jest żmudne i wymaga wiedzy, o czym świadczą zasady tworzenia zaplecza pozycjonerskiego. Dlatego warto powierzyć to zadanie agencji interaktywnej z Piaseczna.

pozycjonowanie stron piaseczno

Obalaj mity

Mity branżowe są czymś, co przyciąga uwagę. Dlatego ich obalanie w jednym lub kilku wpisach może przyczynić się do wybudowania ruchu i linkowania w kanałach branżowych. Warto skupić się na tym, aby treść wpisu była nieco kontrowersyjna i zagadkowa jednocześnie. Dzięki temu pozostawisz pole do wypowiedzi czytelnikom, wzbudzisz ciekawości, a być może oni odwdzięczą się udostępnieniem treści.

Wykryj niedziałające linki

Najczęściej niedziałające linki pojawiają się w momencie wprowadzenia zmian w naszej witrynie. Wtedy zdajemy sobie sprawę, że odnośniki, które jeszcze niedawno kierowały ruch, dziś są nieaktywne i niemal bezużyteczne. Wyszukiwanie linków tego typu najczęściej polega na korzystaniu z zaawansowanych narzędzi, aby następnie skontaktować się z odpowiednią osobą i zaproponować idealne rozwiązanie zaistniałej sytuacji.

Z wykrywaniem nieaktywnych linków jest jednak pewien problem. Aby wykonać ten proces w pełni rzetelnie, konieczne jest skorzystanie z zaawansowanych, często płatnych narzędzi. Dodatkowo ich prawidłowe użytkowanie może być realnym kłopotem dla osób, które nie są zaznajomione z tematem odzyskiwania linków. Z tego względu radzimy skontaktować się z odpowiednią agencją interaktywną.

Publikuj wysokiej jakości treść

Content wysokiej jakości zawiera rozwiązanie aktualnych problemów. Znajdziesz je na forach branżowych, kanałach w social media, czy w komentarzach na swojej stronie. Pamiętaj jednak, aby regularnie śledzić wszelkie nowości i opinie użytkowników. Dzięki temu będziesz mógł się do nich odnieść, dostarczyć wiedzy, co spowoduje napływ nowych użytkowników i poprawi linkowanie.

Opisane techniki są zgodne z normami ustanowionymi przez Google, w dużej części dotyczą publikowanych treści. Nie wszystkie jednak będziesz w stanie wykonać samodzielnie, dlatego nie wahaj się i skorzystaj z usług profesjonalnej agencji interaktywnej.